Video: No Way No War

Joo Kraus (trumpet) & Hellmut Hattler (bass) feat. Sandie Wollasch (vocals). Taubertal Festival, 25.7.1999. Available on 3CD …zzzipp! extended (2013).

Hellmut: Den Text dazu habe ich im Keller verfasst (gefasst, aber völlig fertig, weil sich meine Ehefrau Nr. 2 gerade verabschiedet hatte). Immerhin ist er so gut geworden, dass er sogar in literarisch-lyrischen Kreisen lobend erwähnt wurde!

Joo: So wunderschön traurig. Und ein klasse Mix, da lob ich mich doch mal ganz unschwäbisch. Sandie at her best!

Sandie: Das Trennungslied! Tja, und ich durfte es singen… Umso mehr freue ich mich jetzt nach 13 Jahren, dass die beiden sich wieder für ein Album und eine Tour zusammen getan haben! Ich wäre fast ein bißchen sauer, wenn ich bei einem Konzert in Karlsruhe nicht mitsingen dürfte. Aber Spass beiseite – ich freu mich, wenn ich mir wenigstens einen Gig anhören kann! Das wird bestimmt wieder ein Erlebnis!

TAB TWO 1999: Joo Kraus & Hellmut Hattler feat. Sandie Wollasch.

Lyrics
No Way No War

No matter what’s going on – I’ll survive
Though I haven’t been your only one
In the rhythm of a broken heart
Life goes on with a cunning smile – for another while

No matter if the flame ever dies down
We broke the ice by crushing it – now we drown
Another day – another life – no other night –
No wrong or right

Stop it now – wait and see
Don’t spoil that last trace of sympathy
Just don’t talk – just don’t continue
Why do you think I have always been with you

Stop it now – wait and see
Love’s no matter of necessity
Unchained but tear stained – no way no war
I refuse to fight now that future’s at the door

No matter what’s coming down – I’ll survive
I’m not givin’ you the runaround
In the rhythm of a broken heart – life goes on
With a cunning smile – for another while

Stop it now…

Not matter what’s going on – I’ll survive
Though I haven’t been your only one
Another day – another life – no other night –
No other fight

Stop it now…

Music: Hattler & Kraus. Words: Hattler, Kraus & Sairee.

Leave a Reply

Required fields are marked *.


TAB TWO 2012-2014 | Legal and Credits Top